«Costa Daurada, destinació mundial»

Per . Actualitzat el

El titular d’aquesta editorial no és meu. És del president de la Diputació de Tarragona, declarat defensor del turisme  a les comarques de Tarragona (de vegades fins i tot obviant que hi ha altres sectors cabdals com l’industrial), qui assegura que Tarragona i la Costa Daurada seran una «destinació mundial» en el termini màxim de 10 anys. Josep Poblet fa aquesta revelació a partir de les perspectives positives que els seus tècnics li pronostiquen per al 2017 i també reforçat per la imminent inauguració de Ferrari Land, un nou complex que garanteix més visitants i projecció internacional al territori.

En línies generals hem d’estar d’acord amb aquesta afirmació de l’etern alcalde de Vila-seca, una de les poblacions que més bé ha explotat els seus atractius turístics en les darreres dècades, però perquè la Costa Daurada passi a convertir-se en una destinació coneguda arreu del món és necessari que tots ens ho creguem, no només el president Poblet i el seu equip.

El territori i els seus agents turístics han de començar ja a preparar-se per als nous mercats internacionals. Cal ser més amplis de mires. Una cosa és rebre turistes procedents del Regne Unit, de França o d’Alemanya… gent que té gustos i costums similars als nostres i que busquen, principalment, el bon clima i les nostres platges a un preu raonable. Però una altra molt diferent és aspirar a rebre turistes de l’Amèrica del Nord, d’Àsia o d’Oceania, continents que també disposen d’espais idíl·lics i natura a dojo amb els quals la Costa Daurada difícilment podrà competir.

La Costa Daurada, doncs, ha d’oferir quelcom més. El sol, la platja i la gastronomia mediterrània són bons reclams però no exclusius de casa nostra. Cal avançar en línies estratègiques que, reforçant el turisme familiar, converteixin la Costa Daurada un lloc únic al món.