El Port de Tarragona exporta mòduls de maquinària industrial a Anvers

El 12 d’agost es va iniciar el segon embarcament d’un projecte de construcció de grans estructures dedicat a la indústria

Per . Actualitzat el

El Port de Tarragona està consolidant el seu posicionament com un dels ports de referència al Mediterrani en exportació de càrregues especials. Actualment hi ha diferents projectes en marxa a la instal·lació portuària tarragonina.

Divendres 12 d’agost es va iniciar la complexa operativa d’exportació de cinc mòduls de grans dimensions amb destinació Anvers (Bèlgica) amb finalitat industrial. Aquesta operativa, que va finalitzar una setmana després, forma part d’un gran projecte que s’està construint al Port de Tarragona, i que s’anirà exportant en diferents operatives al llarg d’aquest 2016.

Els mòduls de maquinària industrial es van carregar al vaixell ‘Wagenborg Barge 10’, atracat al moll de Cantàbria del Port de Tarragona. El vaixell que transporta els mòduls fins a Bèlgica té una eslora de 100 metres, una mànega de 33 metres i un calat màxim de 6,05 metres.

L’operativa d’exportació i la consignació de 3.130 tones de tràfic de project cargo la va realitzar l’empresa Euroports Iberica TPS, que està especialitzada en aquest tràfic, i que forma part del Grup Euroports amb 22 terminals arreu de tota Europa.

Project cargo, aposta del Port de Tarragona

El tràfic de project cargo és en aquests moments una aposta del Port de Tarragona dins de l’estratègia de creixement i diversificació de tràfics. La infraestructura portuària tarragonina ofereix instal·lacions especialitzades per aquest tipus de càrrega com les àmplies àrees operacionals als molls, les rampes Ro-Ro i l’excel·lent accessibilitat via terrestre i ferroviària; tanmateix, el Port de Tarragona posa a disposició del client serveis eficients com l’estiba altament qualificada i l’eficiència dels professionals en l’estiba.

La construcció d’un projecte de project cargo pot durar uns 10 mesos o més en construir-se i, normalment, es necessita de diferents operatives (embarcaments) per exportar aquestes grans estructures al seu país de destinació.
En la construcció d’un gran projecte es necessiten al voltant de 1.000.000 hores de treball, el que suposa generar ocupació durant el desenvolupament del projecte. La majoria d’aquests llocs de treball es generen per a persones del territori, gràcies a la potent pedrera de professionals amb què compta la indústria auxiliar de Tarragona.