Abelló qualifica de “trampa” la rebaixa del preu dels pàrquings públics

Diu que l’abaratiment de la tarifa màxima és un pas endavant però adverteix que el preu de l’hora s’incrementa un 5,7%

Per . Actualitzat el

Aparcaments públics Albart Abelló Tarragona

El Portaveu del Grup Municipal de CDC a l’Ajuntament de Tarragona, Albert Abelló, ha manifestat aquest dijous que tot i que la rebaixa de la tarifa màxima dels pàrquings municipals “és un pas endavant”, la nova política de preus anunciada per l’equip de govern (PSC-PP) “no deixa de ser una operació de maquillatge per ocultar que el preu de l’hora s’ha incrementat prop d’un 6%”.

“Celebrem que la tarifa màxima s’hagi reduït notablement però no podem obviar que, al mateix temps, s’està castigant a la majoria d’usuaris dels pàrquings municipals, aquells que mai superen les dues hores i mitja d’estacionament”, ha assenyalat Abelló, que ha assegurat que aquest augment de preu de l’hora “continuarà provocant que moltes persones no triïn Tarragona per venir a comprar o fer qualsevol activitat d’oci”.

En aquest sentit, el Portaveu de CDC considera que aquesta nova política de preus no acabarà amb el caràcter dissuasiu de l’aparcament a Tarragona i, per tant, tampoc ajudarà a la dinamització econòmica de la ciutat. De fet, Abelló ha assenyalat que les ciutats veïnes segueixen tenint una política d’aparcaments més competitiva. “Per aparcar una hora a Tarragona pagarem un 26,7% més que a Reus i si volem aparcar tot el dia, pagarem un 37,5% més”, ha posat d’exemple el Portaveu de CDC, que ha recordat que “la proposta electoral del PP, partit que ara gestiona els aparcaments, era d’un preu màxim de 4 euros durant el dia i de 3 euros durant la nit”.

Abelló ha destacat que aquesta nova política de preus no servirà de res si no arriba acompanyada d’una bona campanya de promoció de la ciutat i dels seus pàrquings municipals, així com d’una nova política informativa per tal que els usuaris sàpiguen de forma ràpida i senzilla quins són els aparcaments públics de Tarragona i les seves tarifes. El Portaveu de CDC també ha assenyalat la “necessitat urgent” de modernitzar i adequar els pàrquings municipals, l’estat de molts dels quals “és deplorable”.

D’altra banda, Abelló ha alertat de l’important paper que tindrà el futur pàrquing del Mercat Central, un aparcament que “serà essencial i un gran revulsiu per la dinamització comercial de la ciutat i que és del tot necessari que s’unifiqui amb l’actual aparcament de la Plaça Corsini. “Aquest pàrquing continuarà sent Andorra?, ha preguntat el Portaveu de CDC, que ha manifestat que “no s’entén que un pàrquing públic d’aquestes característiques continuï funcionant independentment de la resta” i ha apostat per la necessitat d’obtenir una gestió unificada de tots els aparcaments públics de la ciutat.