Col·lapse a l’N-340 i l’AP-7 aquest divendres a la tarda

Alcaldes tallaran l’N-340 a l’altura de l’Arc de Berà durant 30 minuts
Camions faran una marxa lenta entre TGN i Torredembarra a l’AP-7

Per . Actualitzat el

La xarxa viària de Tarragona viurà una jornada complicada aquest divendres 29 de juliol, el primer dia de l’operació sortida de les vacances d’agost. Aquesta jornada, que ja acostuma a ser conflictiva a la Costa Daurada, receptora d’uns 500.000 vehicles procedents de l’àrea metropolitana de Barcelona, serà d’alta tensió a l’N-340 i l’AP-7 on, a partir de les sis de la tarda, es duran a terme accions reivindicatives en forma de tall (a l’N-340) i marxa lenta (a l’AP-7). El gran col·lapse està garantit i, de fet, és el que busquen els organitzadors de la doble protesta. L’objectiu és que d’una vegada per totes les repetides reivindicacions del territori demanant unes carreteres dignes i lliures de peatges arribin amb força a les administracions de Barcelona i Madrid.

Gràfic-camions

A les sis de la tarda alcaldes de tota la demarcació estan convocats a manifestar-se a l’N-340 als peus de l’Arc de Berà. L’organisme convocant són els ajuntaments signants del Pacte de Berà (Torredembarra, Roda de Berà, Altafulla, Calafell, Cunit, el Vendrell, Calafell, Creixell…) i de les Terres de l’Ebre, que fa temps que es mobilitzen per exigir la gratuïtat de l’AP-7 mentre la nacional 340 no estigui desdoblada en tot el seu traçat per la demarcació. En aquesta ocasió, els alcaldes del Pacte de Berà han fet extensiva la convocatòria als alcaldes de tots els municipis de la demarcació, ja que consideren que l’actual estat de l’N-340 és un mal endèmic que «afecta la seguretat i el desenvolupament social i econòmic de tota la província». Fèlix Alonso, alcalde d’Altafulla, apunta que es tracta «d’un acte simbòlic en una data complicada pel que fa al trànsit a la Costa Daurada. Però és la manera que a Madrid i a Barcelona vegin que els municipis de Tarragona estem molt preocupats per l’N-340». Segons Alonso, el tall a Roda de Berà durarà aproximadament mitja hora, «temps suficient per col·lapsar la nacional», amb l’esperança que la iniciativa tingui ressò en l’àmbit estatal i no es quedi només als mitjans de comunicació locals o catalans. «Volem escenificar la unitat territorial en aquest tema. Tant a la Generalitat com a l’Estat els ha de quedar clar que la principal prioritat en infraestructures a Catalunya i Espanya ha de ser arreglar d’una vegada per totes la xarxa viària de Tarragona».

En paral·lel al tall de l’N-340 a Roda de Berà, un bon grup de camions sortirà a les sis de la tarda des dels polígons de Torredembarra i Riuclar (Tarragona) per ocupar l’AP-7 amb una marxa lenta que de ben segur provocarà cues quilomètriques a l’autopista en ambdós sentits,  que podrien arribar fins a la demarcació de Barcelona, d’on es preveu l’arribada massiva de vehicles amb destinació a les zones vacacionals de la Costa Daurada. L’organització d’aquesta marxa lenta, sempre complint les normes de circulació, va a càrrec de la Federació Empresarial d’Autotransport de Tarragona (FEAT) que, una vegada més, surt en defensa dels seus associats (empresaris logístics, camioners i autònoms) que tenen en l’N-340 el seu principal enemic. El lema «No més morts, prou peatges» tornarà a encapçalar la mobilització.

 

Josep Lluís Aymat, secretari general de la Federació Empresarial d’Autotransport de la província de Tarragona, durant la mobilització dels camioners el passat mes de desembre de 2015. / Foto: www.encamion.com

Josep Lluís Aymat, secretari general de la Federació Empresarial d’Autotransport de la província de Tarragona, durant la mobilització dels camioners el passat mes de desembre de 2015. / Foto: www.encamion.com

 

«Volem que ens escoltin a Barcelona i a Madrid»

Josep Lluís Aymat, secretari general de FEAT, és una de les persones que parla més clar a l’hora de definir la precària situació de la xarxa viària de Tarragona. «Volem que la nostra queixa arribi a tothom, que sigui notícia a tot arreu i que es vegi que a Tarragona és impossible continuar suportant la situació de l’N-340, que ja no és una nacional sinó que l’han convertit en una carretera local».

Aymat reconeix que «sabem que no és positiu que paguin justos per pecadors –en referència a les molèsties que crearà la marxa lenta de divendres–, però ens veiem obligats a fer-la perquè ara per ara per als professionals del transport de Tarragona anar per l’autopista AP-7 i pagar peatge és pràcticament un impost obligatori, ja que l’N-340 és una carretera tercermundista i inhàbil per fer trajectes llarg». El portaveu de la patronal del transport insisteix que «cada vegada té més sentit l’alliberament de peatges a la demarcació, motiu pel qual tot el territori ha decidit fer aquesta acció reivindicativa potent». «No pot ser que l’AP-7 s’hagi convertit en un impost per als tarragonins quan la infraestructura ha estat amortitzada una quarantena de vegades mentre que la resta d’Espanya està plena d’autopistes deficitàries al costat d’autovies lliures de peatges. L’N-340, per intensitat i afluència de vehicles, hauria d’haver estat la primera nacional a desdoblar-se a tot Espanya i, al contrari, és l’única que encara funciona en molts trams com fa quaranta anys».

Aymat recorda que «divendres fem una protesta legal que crearà grans molèsties. A FEAT ens agradaria molt que fos la darrera, però això és difícil perquè a Madrid no hi ha govern i tot indica que solucionar els problemes de les carreteres tarragonines no és una prioritat».