Adif iniciarà les obres de l’estació de Tarragona l’1 d’agost

S’instal·laran ascensors i escales mecàniques i s’ampliarà la zona de les andanes.

Per . Actualitzat el

A principis del mes vinent s’iniciaran les obres de millora d’accessibilitat de l’estació de Tarragona. Adif ha anunciat avui que el pròxim 1 d’agost començarà aquesta obra llargament reivindicada pels usuaris i que representa una inversió de 3.165.406 euros.

De forma prèvia a l’inici de les actuacions d’accessibilitat, es modificarà l’actual configuració de vies, amb la finalitat d’alliberar l’espai necessari per possibilitar l’ampliació de la segona andana.

Aquest projecte té com a objectiu garantir la plena accessibilitat en els trànsits per l’interior de l’estació i augmentar els nivells de seguretat i confort de les instal·lacions per oferir un millor servei als clients del ferrocarril de la capital tarragonina.

Per tal d’eliminar barreres arquitectòniques, s’instal·laran a l’andana principal i a la segona un ascensor i dues escales mecàniques. També s’ampliarà l’andana 2 en més de 4 metres fins a arribar a una amplada mitjana de 7,8 metres i una longitud total de 370 metres, millorant els 318 actuals.

Estació de Tarragona

Un tren de rodalies a l’andana de l’estació de Tarragona./ T.V.

D’altra banda, es replantejarà l’alçada de les dues andanes per a facilitar un accés més còmode i segur als comboïs que tenen parada a l’estació.

Els treballs de recreixement comprendran també la col·locació de nou paviment, que inclourà una franja de seguretat a la vora de les andanes i la instal·lació d’encaminaments i rajoles podotàctils per orientar a les persones amb discapacitat visual.

A les andanes també es col·locarà nova il·luminació que incorporarà criteris d’eficiència energètica, i es construirà una nova marquesina de 80 metres de longitud a l’andana dos, per garantir un major confort dels viatgers en cas d’inclemències meteorològiques.

A més, es durà a terme la rehabilitació de l’actual pas inferior amb la instal·lació de nou paviment, revestiment lateral i fals sostre d’alumini, així com d’enllumenat. De forma complementària, es realitzaran treballs d’adequació i dotació d’instal·lacions tècniques de sanejament o energia, entre d’altres, i s’instal·laran nous passos «strail» al final de les andanes.

Segons Adif les obres s’han planificat amb l’objectiu de compatibilitzar la seva execució amb el funcionament de les instal·lacions, minimitzant l’afecció als usuaris, establint itineraris alternatius en funció de les diferents fases d’obra.

El contracte ha estat adjudicat a la Unió Temporal d’Empreses (UTE) formada per les companyies CLM Infraestructures i Serveis i Coymal, i les obres tenen un termini d’execució estimat d’11 mesos. Aquesta actuació compta amb el cofinançament de fons europeus.