Tarragona es juga el futur de 35.000 llocs de treball

El teixit industrial tarragoní alerta que el preu de l’energia i la manca d’infraestructures posa en perill les empreses

Per . Actualitzat el

El cost de l’energia i la manca d’infraestructures ferroviàries i viàries posa en perill el futur de prop de 35.000 llocs de treball a les comarques de Tarragona. Aquest és el missatge que donen aquests dies els principals agents socioeconòmics de la zona (Cambra de Comerç, CEPTA, Pimec, FEAT, Clúster Químic Chemmed, sindicats i URV), que semblen haver vist definitivament les orelles al llop. Després de molts anys de reivindicacions infructuoses davant dels successius governs de l’Estat, el teixit industrial de Tarragona ha decidit canviar la seva estratègia de pressió i iniciarà una política de comunicació adreçada a la ciutadania perquè prenguin consciència del futur incert que afronta l’economia tarragonina. El pròxim dimarts dia 31 de maig l’Aula Magna de la URV (avinguda Catalunya de Tarragona) acollirà un acte unitari obert a tothom en què els agents implicats intentaran explicar als assistents la magnitud de la tragèdia i fins a quin punt l’alt cost energètic que paga la indústria i la manca de connexions logístiques condicionen la qualitat de vida dels tarragonins i, el que és més preocupant, les generacions futures.

La xarxa industrial de Tarragona es troba davant d’una situació límit i necessita un canvi radical d’actitud per part de l’administració de l’Estat si vol mirar el futur amb perspectives de creixement. Els principals agents socioeconòmics del territori fa temps que denuncien la manca de competitivitat de la indústria tarragonina envers altres zones europees per tres causes principals: l’altíssim cost energètic que paga la indústria, la manca del Corredor Mediterrani i la deficient xarxa viària de transport. L’anunci de tancament d’una planta de la química Covestro (per l’alt cost de la factura elèctrica) i el rebuig de Mercedes a importar els seus vehicles a través del Port de Tarragona per la manca de connexió ferroviària d’ample europeu són, segons els agents econòmics del territori, dos clars exemples de les dificultats que Tarragona té per atraure noves inversions i garantir la continuïtat de l’activitat industrial, un sector que, actualment, dóna feina a unes 35.000 persones (entre llocs de treballs directes i indirectes).

Acte públic a la URV
Davant la manca de resposta de l’administració central a les necessitats del territori, els agents econòmics decideixen fer públiques de manera unitària les dificultats de mantenir desenes de milers de llocs de treball a Tarragona en els pròxims anys. És per això que dimarts vinent a l’aula magna de la URV, a l’avinguda de Catalunya, s’ha convocat la celebració d’un acte públic amb representació de la Cambra de Tarragona, la Confederació Empresarial de la Província de Tarragona, Pimec, la Federació de Transportistes de la Província de Tarragona (FEAT), els sindicats UGT i CCOO, el Clúster Químic Chemmed i la mateixa Universitat Rovira i Virgili. L’objectiu de l’acte és explicar a la ciutadania interessada quina és la realitat que viu actualment el teixit industrial de Tarragona, els greuges que afronta i possibles solucions a aplicar de manera urgent. Tot amb la voluntat de fer partícip la població que, d’una manera o una altra, es pot veure afectada per una progressiva deslocalització d’empreses a casa nostra. A l’acte hi participaran tres ponents de prestigi que, en format de taula rodona, analitzaran les principals problemàtiques que amenacen el futur industrial de Tarragona i la seva resposta. Les intervencions aniran a càrrec de Josep Maria Rovira, secretari general de l’associació internacional defensora del Corredor del Mediterrani; Ignasi Sayol, president de la fundació logística ICIL, i Joan Vila, enginyer industrial especialista en energia.

Al final de l’acte es presentarà una declaració unitària de les entitats convocants que inclourà una apel·lació al conjunt de la ciutadania tarragonina amb l’objectiu d’iniciar noves accions de pressió territorial.

CARTELL-A