Tarragona, una ciutat d’anunci?

Per . Actualitzat el

Una coneguda marca de cotxes ha decidit enregistrar el darrer anunci d’un dels seus models estrella a Tarragona. En concret, al carrer Sant Agustí, en el seu tram més pròxim a la Rambla Vella. Uns dies abans del rodatge –que va tenir lloc al llarg de tota la jornada de dimarts– un noi de la productora ens va fer una visita a la redacció del Notíciestgn (carrer Sant Agustí 1, baixos) per avisar-nos que guarnirien el carrer amb plantes, flors, un mercadet d’antiguitats i diverses taules i cadires per aconseguir l’ambient d’un carrer mediterrani amb les seves terrasses plenes de gent gaudint del bon temps. Va arribar el dimarts i, efectivament, així va ser. Una brigada integrada per una desena de persones, en poc més d’una hora, van ornamentar el carrer amb tota mena d’elements que, tot s’ha de dir, van servir per transformar un carrer gris i brut en un bulevard ple de color i vida. De fet, m’atreviria a dir que el carrer Sant Agustí, per unes hores, es va semblar més a un dels cèntrics carrers de Reus que no pas als de la Tarragona que tots coneixem.

Com sempre passa quan hi ha una producció audiovisual en un espai públic, van ser molts els curiosos que es van apropar per saber què passava. Això què és? Una pel·lícula? Un anunci?… preguntaven. «És un anunci», contestaven els de la productora. Tot seguit els vianants, mentre s’allunyaven per continuar la seva rutina, deien: «Doncs podrien deixar el carrer sempre així. Fa patxoca».

Totalment d’acord. La transformació experimentada pel carrer Sant Agustí amb quatre plantes, quatre rètols i quatre taules i cadires va ser extraordinària. Aquest dimecres ja torna a ser el carrer deprimit de sempre. I jo em pregunto, tant costa que Tarragona pugui esdevenir realment una ciutat d’anunci?

Per cert, l’anunci era del Volkswagen Polo.

spot3

spot1