L’activitat al Port de Tarragona se situa al nivell dels temps de bonança econòmica

Consolidat com a quart port de l’Estat, afronta el 2016 amb unes previsions de creixement del 4%

Per . Actualitzat el

Després d’uns anys de dificultats pels efectes de la crisi econòmica global, el Port de Tarragona consolida la seva activitat i la recupera al nivell dels temps de bonança econòmica. Les instal·lacions tarragonines van tancar el 2015 amb un creixement de l’activitat del 3,9% (més de 33 milions de tones de mercaderies mogudes) i afronten el 2016 amb previsions de superar un tràfic de més 34 milions de tones, una xifra que en la història recent del Port de Tarragona només es va assolir l’any 2007, just abans de l’esclat de la crisi mundial.

El 2015 ha estat any de reafirmació de la línia ascendent del Port de Tarragona. Les dades consolidades de l’exercici mostren un increment de l’activitat del 3,9% en relació a 2014, que ja va ser un any de clara recuperació, i manté la infraestructura presidida per Josep Andreu com a quart port més important de l’Estat quant a volum de tràfic de mercaderies. Durant l’any passat pel port caixa_1tarragoní van passar més de 33 milions de tones de mercaderies, tot registrant-se un increment tant en les exportacions (+17,7%) com de les importacions (+1,6%). Aquesta inèrcia es manté en aquest inici de 2016. Segons dades de l’Autoritat Portuària de Tarragona, el mes de gener d’enguany ha estat millor que el de 2015, amb un increment de l’1,8% i més de 3 milions de tones de mercaderies mogudes. Amb aquestes dades a la mà, el Port de Tarragona afronta l’any mantenint perspectives de creixement de l’activitat al voltant del 4%, fet que, si es compleix, convertiria el Port de Tarragona en un dels que ha experimentat més creixement de tot l’Estat en l’acumulat dels darrers exercicis.

Josep Andreu, president de l’APT (Autoritat Portuària de Tarragona) ha ofert aquesta setmana una roda de premsa on, a banda de donar els resultats d’activitat de 2015 i previsions de 2016, ha passat comptes de la seva gestió econòmica al capdavant del Port de Tarragona. Durant el 2015 la xifra de negoci del port també va pujar fins a més de 51 MEUR (increment d’un 4,48% en relació a 2014), fet que va permetre tancar l’any amb un benefici 6,2 MEUR de benefici (+16,9% que l’any anterior). Actualment el Port de Tarragona té un cash flow (capacitat inversora amb recursos propis) de més de 25,6 milions d’euros, cosa que permet projectar diverses accions per millorar les instal·lacions portuàries durant els pròxims exercicis. Aquest 2016, l’APT preveu destinar més de 36 milions d’euros a inversions en infraestructures portuàries (13,7 MEUR), en actuacions ferroviàries i logístiques (14,5 MEUR), en seguretat i protecció (2 MEUR), en expropiacions i adquisicions (2,1 MEUR) i en innovacions informàtiques, intangibles i d’altres (3,6 MEUR). A aquesta quantitat de 36 milions d’euros cal afegir la inversió procedent de l’activitat privada de les empreses establertes en terrenys portuaris, que aquest 2016 està prevista en uns 18,65 milions d’euros.

Quant als projectes més rellevants que el Port de Tarragona impulsarà al llarg dels pròxims 10 mesos cal destacar la construcció de la passarel·la per a vianants que connectarà el centre de Tarragona amb la platja del Miracle, la remodelació de l’antic edifici de la Policia Portuària (per habilitar-lo com a espai per a entitats vinculades a l’APT i oficina de serveis portuaris), les obres de rehabilitació de l’antic Pòsit de Pescadors (La Puda), la implantació de noves fases del projecte KM.0, la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL), la pavimentació i accessos del vial de la Química i trobar una sortida a l’antic edifici de l’APT, entre altres projectes.

RESULTATS_2015_PREMSA-15

Gràfica amb l’evolució del volum de mercaderies mogudes pel Port de Tarragona durant la darrera dècada i previsions per al 2016.

 

Josep Andreu, president de l’Autoritat Portuària de Tarragona, en roda de premsa. / T.V.

Josep Andreu, president de l’Autoritat Portuària de Tarragona, en roda de premsa. / T.V.