La venda de calçots per Internet es dispara fora de Catalunya

Ulabox, supermercat de referència en línia, ha triplicat la venda d’aquesta ceba tendra en comparació amb el mateix període de 2015

Per . Actualitzat el

El supermercat en línia Ulabox ha destacat a través d’un comunicat que ha servit el triple de calçots durant la primera quinzena de febrer que en el mateix període de l’any passat, segons recull el mitjà digital vallsdiari.cat (delcamp.cat). Aquest és el tercer any que Ulabox aposta pel comerç electrònic del calçot durant la temporada àlgida de calçotades —de finals de gener fins a la Setmana Santa—, i assenyalen que «any rere any» les vendes a través d’internet d’aquesta ceba dolça han experimentat un creixement significatiu.

Les dades posen de relleu que no només els consumidors catalans demanden calçots, sinó que augmenta de manera important l’interès pels calçots entre els clients del supermercat a l’Estat espanyol. En concret, més d’un 60% del total de comandes on line de calçots a Ulabox s’han fet fora del territori català.

Els calçots que Ulabox comercialitza, segons l’empresa, provenen de Mercabarna, «i tenen com a origen les comarques de l’Alt Camp, Baix Camp, Tarragonès i Baix Penedès», que formen part de la Indicació Protegida (IGP) Calçot de Valls. Cal destacar que Jaume Gomà, director general i cofundador d’Ulabox, és originari de la Riba.

Conjuntament amb els calçots, els clients, segons Ulabox, adquireixen salsa per acompanyar la menja de la ceba. En aquest cas, l’empresa afirma que s’ha quedat sense estoc d’aquest producte fins a tres ocasions per «l’alta demanda dels clients». Els productes de carnisseria —xai, llonganissa fresca i altres productes per fer a la brasa—també han experimentat un repunt.