La passarel·la del Miracle serà realitat abans del Jocs

El ple municipal aprova el projecte, que serà íntegrament finançat pel Port de Tarragona

Per . Actualitzat el

El plenari municipal del passat dilluns 25 de gener ha aprovat inicialment el projecte de construcció del pas de vianants que connectarà el Port i la ciutat per sobre de les vies del tren. Tots els grups municipals, excepte la CUP, que es va abstenir, van votar favorablement a la construcció d’aquesta infraestructura que ha d’estar enllestida abans dels Jocs Mediterranis de 2017.

La passera, de 310 metres de longitud, enllaçarà la Baixada del Toro (a tocar del Balcó del Mediterrani) amb el Passeig Marítim a l’altura de la platja del Miracle. L’equipament permetrà salvar el desnivell de 17 metres que hi ha entre les dues parts de la ciutat i les vies del tren que separen el centre de Tarragona del seu front marítim. A banda, es construiran uns ascensors que facilitaran pasarela1l’accés a aquesta passarel·la i reduiran el recorregut a 170 metres.

Josep Fèlix Ballesteros va destacar que tot i que l’Autoritat Portuària lidera aquest projecte valorat en poc més d’un milió d’euros, és una iniciativa conjunta entre totes dues institucions però que ho sufraga el Port, ja que «forma part de les necessitats en l’àmbit portuari». També va assegurar que podria representar una solució d’aparcament per als usuaris de l’estació de tren que, a partir d’ara, podran estacionar al passeig de la platja del Miracle.

Si es fa un càlcul aproximat, per anar del Balcó del Mediterrani fins al Port Esportiu actualment cal fer un recorregut a peu d’un quilòmetre i mig, que implica baixar les escales que porten a l’estació de Renfe, continuar fins a la plaça dels Carros, creuar el pas subterrani i refer part del camí fet a l’altra banda de les vies. Això implica caminar durant uns vint minuts. Amb la passarel·la que el Port preveu començar a construir en els pròxims mesos, aquest mateix recorregut es faria en menys de deu minuts i passaria del quilòmetre i mig als menys de cinc-cents metres. A banda, part del desnivell es podrà salvar gràcies als ascensors que s’ubicaran entre el Passeig Marítim Rafael Casanoves i les vies del tren.

A principis de 2016 el president del Port de Tarragona, Josep Andreu, i el mateix alcalde de Tarragona van avançar el projecte explicant que  la zona que va des de la plaça de la Família Pescadora pasarela2fins al Far de la Banya i el Miracle té una gran capacitat d’atracció de visitants, només superat per la Part Alta, i que relligar aquests dos pols d’atracció és un dels objectius d’aquest equipament. Ballesteros va assegurar que el que «volem és una ciutat que miri al mar».

En aquesta mateixa presentació, el president del Port va donar algunes pistes de com serà aquesta passarel·la:  «Hem apostat per una estructura que sigui lleugera i flexible per no hipotecar el front marítim». Ballesteros coincidia en les intencions d’aquesta obra: «Connectar la ciutat sense alertar l’skyline del Balcó del Mediterrani». Un equipament, doncs, que busca passar al més desapercebut possible però que ha de complir una funció fonamental assolir la connexió port-ciutat.