PortAventura fa la seva Llei Mordassa

El parc temàtic amenaça als usuaris en retirar-los l’abonament si el critiquen

Per . Actualitzat el

Segons ha avançat el diari digital tottarragona.cat, FACUA-Consumidors en Acció ha denunciat a PortAventura davant les autoritats de consum per amenaçar als usuaris amb impedir-los l’entrada al parc d’atraccions si el critiquen a les xarxes socials o qualsevol altre mitjà de comunicació.

FACUA ha remès aquest divendres sengles denúncies contra Port Aventura Entertainment a l’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (Aecosan) del Ministeri de Sanitat i a l’Agència Catalana del Consum, adscrit al Departament d’empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya.

L’empresa ha actualitzat les “normes de funcionament” de PortAventura Park i Costa Carib Aquatic Park. En elles ha incorporat una clàusula en la qual adverteix que podria retirar el passi de temporada PortAventura Club de forma definitiva o impedir la seva renovació als consumidors que publiquin informació que “pogués lesionar o causar un perjudici a la imatge de PortAventura”.

El parc estén aquesta amenaça a els qui al seu judici perjudiquin la imatge de “tercers” amb afirmacions públiques o realitzin afirmacions “contràries a la moral” o “a l’ordre públic”. Un intent de censura que FACUA considera tan il·legal com a absurd, ja que implicaria que qualsevol opinió crítica manifestada per un ciutadà en l’exercici del seu dret a la llibertat d’expressió que disgustés als responsables de PortAventura seria motiu per impedir-li l’entrada al recinte.

FACUA assenyala que aquesta limitació en el dret d’admissió vulnera tant la legislació estatal com a autonòmica de protecció dels consumidors, en intentar impedir l’exercici dels drets constitucionals a la llibertat d’expressió i informació.

En el punt XIII de les seves noves condicions, l’empresa indica que “seran causes de retirada definitiva dels passis o bé d’impossibilitat la seva renovació al seu venciment, causar dany a la imatge de PortAventura, per qualsevol mitjà, mitjançant la publicació d’informació manifestament falsa, ofensiva, contraria a la llei, a la moral, a l’ordre públic, difamatòria o que, en l’opinió raonable de PortAventura, de qualsevol manera pogués lesionar o causar un perjudici a la imatge de PortAventura, dels seus treballadors, o a tercers”.
Aquestes condicions estan a la pàgina web del parc d’atraccions.

L’associació recorda que qualsevol usuari que hagués sofert la retirada de la passada o l’amenaça de no renovar-li el mateix pot presentar una denúncia davant l’autoritat de consum de la seva comunitat autònoma.