El xef Josep Moreno i Makro promocionen els productes locals

Per . Actualitzat el

El passat dijous va tenir lloc al Serrallo de Tarragona el primer acte de promoció de productes locals que du a terme el xef tarragoní Josep Moreno (del restaurant Sirco Airlanes) i Makro, en col·laboració amb el celler de la Conca de Barberà Josep Foraster.

Aquesta és una iniciativa que té com a objectiu promocionar la cuina elaborada amb productes de casa nostra i de proximitat, en definitiva, cuina de Km 0.

Per a la primera experiència s’ha triat els musclos del delta de l’Ebre, que s’han elaborat a la vista a la terrassa del restaurant L’Arrosseria del barri de pescadors a càrrec de Josep Moreno, amb diferents receptes que van de les més clàssiques i tradicionals a les més avantguardistes i d’autor.

Així, els assistents han pogut assaborir uns exquisits musclos amb verdures i vi blanc Josep Foraster en primer lloc, seguits d’una altra recepta més nòrdica, amb formatge fresc i herbes, per acabar amb uns musclos a la marinera guisats amb el toc personal i singular del prestigiós xef de Tarragona.

El director de Makro Tarragona, Rafael Pérez-Armenteros, ha explicat que «cada mes volem fer una demostració culinària de matèries primeres del nostre territori que es poden adquirir al Makro de Tarragona».

Aquest show cooking també ha constituït la presentació de les Primeres Jornades El Serrallo amb el Producte de Proximitat (del 16 de juliol fins al 2 d’agost) en les quals participen nou restaurants del barri mariner amb una promoció en la qual se serveix un quilo de musclos del delta de l’Ebre amb vi Blanc del Coster Josep Foraster, per 11,95 euros.

Els establiments que participen en les Primeres Jornades El Serrallo amb el Producte de Proximitat són La Mestressa del Tòful, Varadero, Vinoteca Universal, La Xarxa, Taverna del Mar, Mesón del Mar, L’Arrosseria, Pernileria Serrallo i L’Anap Tapes.