Arriba l’hora del turisme

Per . Actualitzat el

Entrem a l’estiu i és l’hora que el turisme estiri el carro de l’economia tarragonina durant uns mesos. Des d’ara i fins a l’octubre uns 5 milions de turistes visitaran la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, generant un impacte econòmic de més de 3.800 milions d’euros (pràcticament el 18% del PIB provincial) i uns 20 milions de pernoctacions en hotels, càmpings, apartaments i cases rurals de casa nostra.

El repte per aquesta temporada alta de 2015, segons s’ha reconegut des del mateix Patronat de Turisme de la Costa Daurada, és consolidar la destinació en el mercat espanyol i, al mateix temps, trobar fórmules perquè el sector no noti massa la presumible baixada del turisme rus. L’aposta territorial dels darrers anys per aquest perfil de visitant s’ha vist truncada pels problemes econòmics que ha patit el gegant eurasiàtic i ara toca consolidar els mercats que sempre han apostat per les comarques tarragonines: el britànic, el francès, l’alemany i, per sobre de tot, el turisme més pròxim procedent de l’àrea metropolitana de Barcelona i de la Vall de l’Ebre (Aragó, País Basc…).

Els municipis del nostre litoral ja tenen les platges a punt. La qualitat de l’aigua, el clima i les grans inversions realitzades en serveis i comoditats per als banyistes són garantia, una temporada més, per atraure milers i milers de visitants. El sector turístic ha d’aprofitar aquest atractiu innegable per completar l’oferta per al visitant amb gastronomia d’alta qualitat, comerç, oci, cultura, seguretat… en definitiva, posar a disposició del turista tot allò que necessiti per convertir la seva estada en una experiència única i inoblidable.

L’esforç de les institucions per dotar el territori d’una marca i d’una identitat clares com a destinació de turisme familiar ha de treballar-se dia a dia en tots els fronts. Des del xiringuito de platja fins al resort més luxós, tot el benefici de la imatge que el turista s’endugui del territori quan torni a casa seva.