Els 50 anys del Rally Catalunya en una mostra

Està instal·lada al passadís del TAS fins al proper 6 de març

Per . Actualitzat el

El RallyRACC ha celebrat aquest passat 2014 la seva 50ena edició, una efemèride que ha motivat per part de l’organització la preparació d’una exposició que resumeix més de mig segle d’automobilisme i esport i que fins al 6 de març es podrà veure al passadís del Teatre Auditori de Salou (TAS). Precisament, la capital de la Costa Daurada, ha estat l’escenari durant deu anys de la prova puntuable pel campionat del Món i enguany, tornarà a acollir l’exitosa prova pels amants del món del motor.

La mostra plasma en 26 panells gegants el recorregut del Rallye Catalunya, des del seu embrió com a Volta a Catalunya el 1916, fins a la seva transformació com RallyRACC, 50 edicions després,i les diferents fites aconseguides pel que fa a puntuabilitat i importància nacional i internacional. A més del resum històric, sempre il·lustrat amb fotos que recullen moments cabdals de cada una de les etapes per les quals ha passat la prova.

Aquesta mostra arriba a Salou coincidint amb l’anunci que la 50 edició del RallyRACC Catalunya-COSTA DAURADA, Rally de España, s’ha convertit en la prova amb major audiència del World Rally Championship 2014 (Campionat del Món de Ral·lis), amb més de 90 milions de teleespectadors a tot el món. La segona prova amb més repercussió televisiva va ser el Ral·li Monte-Carlo, amb més de 80 milions, i el Ral·li Finlàndia, amb més de 70 milions.

Aquestes espectaculars xifres són les que més han contribuït a l’increment de l’audiència televisiva del Campionat del Món de Ral·lis de la Federació Internacional d’Automobilisme, conclusió a la qual ha arribat el promotor del després d’una exhaustiva anàlisi sobre la repercussió global de les 13 proves puntuables en tot el planeta, segons un estudi elaborat per @Repucom.*
El regidor de Turisme, Benet Presas, s’ha mostrat molt satisfet per aquestes informacions i pel que suposa turísticament pel municipi la gran repercussió mediàtica de l’esdeveniment i ha volgut felicitar el RACC per l’esforç en fer arribar la cobertura televisiva del ral·li. La passada 50a edició, van ser un gran atractiu que va aconseguir sumar una extraordinària audiència; així, es van retransmetre les espectaculars imatges del ral·li espanyol per més de 136 canals de gairebé 100 països diferents i la prova catalana es va convertir en la que més va incrementar l’audiència respecte a l’edició anterior. En concret, mentre que el 2013 les diferents retransmissions no van superar els 40 milions d’espectadors a tot el món, el 2014 el RallyRACC va superar la xifra dels 90 milions de teleespectadors.

*Repucom, és una empresa holandesa que es dedica a fer estudis d’audiències de diferents campionats del món, i esdeveniments esportius de primer nivell, i que en aquest cas, l’organitzador del Campionat del Món de Ral·lis , contracta per fer l’estudi d’audiències a nivell mundial de cada un dels ral·lis que formen el campionat.