La FEAT amenaça el Ministeri de Foment per restringir la circulació de camions

Acusen el Govern espanyol de mentir i demanen que aquesta mesura sigui excepcional

Per . Actualitzat el

La Junta Directiva de la Federació Empresarial d’Auto-Transports de la Província de Tarragona (FEAT) ha fet pública recentment la seva total oposició a la mesura del Ministeri de Foment, amb el suport del conseller de la Generalitat Sant Vila, que prohibirà la circulació de camions per les carreteres nacionals no desdoblades obligant-los a usar obligatòriament les autopistes de peatge.

En aquest sentit, la FEAT ha emès un comunicat en el qual declara que els transportistes es neguen a ser «el boc expiatori dels responsables de paralitzar les inversions en carretera que s’han promès i no s’han complert». En aquest sentit lamenten que «tant la N-340 com la N240 haurien d’haver estat convertides en A-7 i A27 fa molt de temps, havent incomplert el Ministeri els calendaris d’execució previstos i sent de moment impossible saber quan estaran operatives aquestes autovies».

D’altra banda, també asseguren que els discursos que sostenen que els transportistes no paguen les carreteres «són totalment falsos, ja que a més de la fiscalitat que tenen totes les empreses, els transportistes paguen una fiscalitat específica pels carburants que fan servir, que suposen el cost principal de la nostra activitat. Cada vegada que un transportista mitjà reposta seu camió paga uns 460 d’impostos, i aquest impost es va crear perquè els vehicles paguessin les seves infraestructures».

Apunten que «la prohibició de circulació és una mesura excepcional, que només està justificada per causes greus, que en cap cas han estat mínimament detallades i provades amb dades, ni davant els transportistes afectats ni davant els mitjans de comunicació social».

Recorden que «els transportistes, quan circulen per les carreteres estan treballant en benefici de tota l’economia, que es veuria afectada davant qualsevol mesura restrictiva o que incrementi els costos del transport» i que «el sector del transport ha estat un dels més afectats per la crisi d’aquests últims anys, i seria molt negatiu imposar nous costos en el moment en què repunta tímidament l’activitat».

Els transportistes acusen el Ministeri de «mentir» quan diu que pagarà el 50% del peatge, i que els transportistes pagaran només l’altre 50% del peatge i que sortiran finalment beneficiats pels estalvis generats usant l’autopista. «Menteix, perquè el Ministeri no pagarà res, atès que el tracte amb l’autopista és que si l’increment del trànsit permet recaptar el que es recaptava abans de la mesura de prohibició, no caldrà compensar i això està assegurat per la quantitat de trànsit pesat que serà obligat a passar pels peatges. Negoci per a tothom, excepte per als transportistes!».

Com a conclusió, exigeixen que «el Ministeri negociï amb el Comitè Nacional del Transport i que qualsevol mesura de prohibició sigui excepcional, sigui justificada convenientment i no suposi per al transportista cap cost afegit sobre els que té en l’actualitat. En cas contrari la nostra Federació advocarà per una resposta unitària del sector en contra de mesures com aquesta, que considerem de la màxima gravetat contra el transport per carretera».