Ajuntaments i ens turístics de la costa daurada es promocionaran conjuntament

El conveni ‘corner’ permet agrupar accions en fires nacionals i internacionals sota el nom de la Diputació de Tarragona

Per . Actualitzat el

El passat divendres es va signar al Palau de la Diputació de Tarragona la 12a edició del conveni de col·laboració ‘corner’. Aquest pacte, pioner a l’Estat, té l’objectiu de millorar la notorietat i l’eficàcia de les accions i recursos turístics de la zona.

El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i representants de 13 municipis, 3 entitats comarcals, 6 associacions empresarials i 2 entitats privades relacionades amb el sector turístic formen part del conveni corner. En total són 24 entitats, tres més que la darrera edició, a més del Patronat de la Diputació.

Aquest acord pretén unificar la participació dels seus signants en fires i promocions en l’àmbit internacional, estatal i nacional. El president de la Diputació de Tarragona i president del Patronat de Turisme de la institució, Josep Poblet, va assegurar que aquest conveni «permet assolir nous reptes i objectius que individualment ens resultaria impossible d’aconseguir», ressaltant la importància i els bons resultats que comportarà per a la pròxima temporada turística.

És prevista la participació a les fires internacionals ITB, de Berlín; Vakantiebeurs, d’Utrecht; WTM, a Londres; MITT, a Moscou, i Fiets en Wandelbeurs, d’Amsterdam.

En l’àmbit nacional i estatal s’assistirà a les fires B-Travel, a Barcelona; Fitur, a Madrid, Navartur, a Pamplona, i IGTM, a Tenerife.

Tanmateix, l’acord de col·laboració vol impulsar accions publicitàries paral·leles en l’àmbit català, estatal i a l’estranger, com per exemple campanyes multicanal, presència
en portals de viatges o campanyes de màrqueting amb operadors turístics. Josep Poblet ha assenyalat la importància de treballar conjuntament, ja que: «el conveni corner ens fa més forts, millora la nostra capacitat, eficàcia i eficiència i ens permet defensar millor la nostra destinació».

Un dels aspectes que Octavi Bono, director del Patronat de Turisme de la Diputació, ha destacat de la 12a edició del conveni és la importànciadels clients de mercats de proximitat. Per això, part de les iniciatives d’enguany se centren en accions destinades a zones com Catalunya, la Rioja o diverses regions de França.