La FEAT accepta les bonificacions mentre no s’obligui a circular per l’AP-7

El sector del transport recorda que la solució passa per acabar l’A-7

Per . Actualitzat el

La Federació Empresarial d’Auto-transport de Tarragona (FEAT) ha reaccionat davant l’anunci de la ministra de Foment d’aplicar bonificacions en determinats peatges per reduir la circulació en algunes carreteres convencionals paral·leles a autopistes. La FEAT admet que «qualsevol Bonificació dels peatges que paguen actualment els vehicles pesants serà benvinguda, sempre que no comporti noves prohibicions de circulació».

Malgrat tot, adverteixen que «el sector del transport no pot tolerar que se li pretengui criminalitzar culpabilizándole que determinades carreteres tinguin objectivament unes condicions d’utilització pèssimes per l’elevada intensitat de trànsit, ja que si això és així es deu a una inversió insuficient».

Recorden que la N-340 encara està per desdoblar i convertir-la en una autovia (A-7) que «s’està executant a un ritme desesperadament lent per falta de voluntat política a l’hora d’escometre les inversions que necessita». Per aquest motiu destaquen que els transportistes que utilitzen la N-340 per treballar i que «no són els culpables de les insuficiències que manifesten els trams no desdoblats de la N-340 i qualsevol restricció suposa un impacte negatiu per a la competitivitat de les nostres empreses i de l’economia a la qual serveixen».

Per aquesta raó, la FEAT entén que qualsevol prohibició de circulació ha d’compensar amb una via alternativa gratuïta, ja que el contrari seria obligar-los a tributar un peatge per la utilització d’una via a la qual no han acudit de forma voluntària. «Ens neguem en rodó a fer més negoci encara a favor de les concessionàries d’autopistes», rebla el comunicat emés per la FEAT.

La Cambra valora positivament la bonificació

La Cambra de Comerç de Tarragona es congratula de la bonificació de peatges a vehicles pesants que Foment té previst posar en marxa el 2015, escoltant les demandes dels municipis afectats i les organitzacions empresarials.

Així, doncs, finalment, el Ministeri de Foment ha posat la mirada en problemàtiques viàries importants pel volum de trànsit que suporta aquest tram de carreteres (N-340 entre Altafulla-Torredembarra i Vilafranca) fins a Barcelona. Aquest tipus de mesures són coherents amb els criteris de priorització d’inversions en infraestructures amb els corredors multimodals de la xarxa bàsica transeuropea.

No obstant, la problemàtica de fons subsisteix: completar les inversions del corredor viari del Mediterrani de l’A-7 entre Altafulla-Torredembarra i Barcelona. El Ministeri continua sense pronunciar-se sobre l’estudi informatiu del tram entre Altafulla-Vilafranca. En endavant, el Ministeri hauria de continuar prenent decisions en criteris d’eficiència econòmica, on el trànsit de mercaderies i passatgers demanda inversions més urgents per la recuperació econòmica.