Belltall i Amposta s’enduen els premis de la 25a Nit del Turisme

El Restaurant Hostal Cal Feliuet de Belltall i el Patronat Municipal de Turisme d’Amposta s’han endut els guardons que dóna la Diputació

Per . Actualitzat el

Vídeo: Tomàs Varga.

La Diputació de Tarragona ha celebrat aquest dijous, al Centre de Convencions de PortAventura, la 25a edició de la Nit del Turisme. Més de 500 persones vinculades al sector turístic públic i privat de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre s’han aplegat a la celebració, que la Diputació organitza a través del Patronat de Turisme. Durant l’acte, s’han lliurat els premis Costa Daurada i Jordi Cartanyà, que reconeixen diferents iniciatives impulsades en benefici del sector. Enguany el premi Costa Daurada s’ha concedit del Restaurant Hostal Cal Feliuet de Belltall (Passanant i Belltall). D’altra banda, el Patronat Municipal de Turisme d’Amposta ha rebut el premi Jordi Cartanyà 2014, en la categoria litoral. Pel que fa a la categoria d’interior, el premi ha quedat desert.

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, i el Conseller d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Andreu Mas-Colell, han presidit aquest acte, en el que han estat acompanyats pel secretari d’Ocupació i Relacions Laborals del Departament d’Empresa i Ocupació, Joan Aregio; pel director general de Política i Promoció Econòmica de la Generalitat, Albert Carné; pel director general de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa i pel director del Patronat de Turisme de la Diputació, Octavi Bono, a més d’altres autoritats del sector turístic i econòmic de la demarcació.

Enguany, el premi Costa Daurada 2014, que reconeix persones o organitzacions que duen a terme activitats per a la promoció, imatge i millora de les infraestructures i serveis del sector turístic de la Costa Daurada i del turisme en general, s’ha lliurat al Restaurant Hostal Cal Feliuet de Belltall (Passanant i Belltall). Cal Feliuet és un negoci familiar regentat per la família Miró des de l’any 1889. Amb el Premi Costa Daurada s’ha volgut reconèixer l’esforç continuat d’aquest Hostal al llarg de més de 125 anys (pràcticament cinc generacions) al servei dels clients. Ricard Miró, propietari de l’Hostal Restaurant Cal Feliuet va rebre el premi de mans del president de la Diputació, Josep Poblet i del Conseller Andreu Mas-Colell.

En relació al premi Jordi Cartanyà 2014, que distingeix material de promoció turística editat durant aquest any, ha estat atorgat al Patronat Municipal de Turisme d’Amposta, pel vídeo de promoció La ciutat del riu. L’audiovisual premiat presenta tot allò que el turista pot trobar al municipi d’Amposta i al seu voltant, mostra de forma dinàmica els atractius i activitats que es poden dur a terme en aquest entorn natural i, a més, promou Amposta com a destinació de turisme esportiu. Aquesta localitat ebrenca va obtenir el segell de DTE (Destinació de Turisme Esportiu) l’any 2012, certificant-se en la modalitat de pol d’excel·lència de Rem en aigües tranquil·les. Les instal·lacions del Centre de Tecnificació de Rem i el Club Nàutic garanteixen unes condicions òptimes per als entrenaments de rem en sec i en aigua. A més, Amposta és la seu d’entrenament de nombroses equips internacionals de rem.

El Patronat de Turisme d’Amposta ha obtingut el premi Jordi Cartanyà 2014 en la categoria litoral, dotat amb 3.000 euros. L’alcalde d’Amposta, Manel Ferré, ha recollit el guardó de mans de Josep Poblet. En aquesta edició, el premi Jordi Cartanyà en la categoria d’interior ha quedat desert.

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha felicitat els guardonats, tot reconeixent el valor de la tasca que realitzen en benefici del turisme. En aquest sentit, Poblet ha destacat la innovació, especialització i competitivitat demostrada per l’Ajuntament d’Amposta i ha agraït a Cal Feliuet «el compromís que des de fa tants anys manté amb l’hostaleria», destacant que, a través de l’homenatge a aquest negoci, la Diputació vol reconèixer tots els esforços que al llarg dels anys moltes persones duen a terme a favor del turisme, i que acaben determinant i configurant la fortalesa del conjunt del sector. «Feina anònima, compromís, sentit de la responsabilitat, cura pels detalls: petites coses que fan gran el nostre sector», ha manifestat el president de la Diputació de Tarragona, el qual també s’ha referit al 2014 com «un any de més dificultats», que el sector turístic ha afrontat amb esforç, il·lusió i capacitat de treball.

Dinamisme davant les dificultats

La 25a Nit del Turisme de la Diputació de Tarragona ha servit per fer balanç de la temporada turística i posar en comú els projectes i il·lusions per l’any 2015. En aquest sentit, el director del Patronat de Turisme de la Diputació, Octavi Bono, ha manifestat que el 2014 ha estat un any «satisfactori i difícil alhora», destacant que de gener a novembre el sector ha generat 18.310.000 de pernoctacions, fet que suposa un descens del 5%. Descens que ha afectat més a la Costa Daurada que a les Terres de l’Ebre, on el pes del mercat català i de l’espanyol és molt més elevat i enguany s’ha recuperat lleugerament.

La destinació ha rebut enguany 4,7 milions de visitants, que han fet una estada mitja de 3,9 dies, disminuint una dècima, a acusa de la davallada del mercat rus. Aquest mercat ha reculat de manera important a causa de la forta devaluació del ruble (que durant els últims mesos ha arribat a un 30%) i de la inestabilitat política de la zona. El mercat holandès també ha tingut una tendència a la baixa. No obstant això, i tal com ha posat de manifest Octavi Bono, «la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre segueixen manifestant un elevadíssim dinamisme». En aquest sentit cal destacar que els mercats francès, britànic, belga i irlandès han tingut un bon comportament; d’altra bada, s’ha detectat una certa recuperació dels mercats català i espanyol.

Finalment, el director del Patronat de Turisme de la Diputació ha repassat els fets més rellevants que ha experimentat el sector turístic durant aquest any 2014, un any en què,tal com ha destacat, s’ha aprovat la modificació de la llei 02/89, condició necessària per donar llum verd al desplegament de les inversions del projecte BCN World, o en què s’ha gestionat de forma conjunta una part significativa de l’impost de les estades turístiques dels municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca, amb la participació de la Federació de Turisme i del propi Patronat.

El desplegament d’accions conjuntes de difusió per Alcanar, Sant Carles, l’Ampolla i l’Ametlla, les millores als cellers cooperatius de Gandesa i Pinell de Brai, o la certificació de les Muntanyes de Prades com a destinació de turisme familiar, són alguns dels aspectes més significatius d’aquest any 2014, als quals, cal sumar altres accions rellevants com l’impuls a l’enoturisme per part de la Direcció General, o la restauració de la pedrera romana del Mèdol i les millores al circ de Tarragona, entre altres. Bono també ha remarcat el creixement del segment golf a la zona, l’anunci del projecte Ferrari Land, o l’acord de col·laboració de PortAventura amb Cirque deu Soleil, «fites que situen la nostra destinació en una dimensió encara més internacional». En definitiva, Bono ha assenyalat que aquest any 2014 «les dificultats per assolir els nivells d’activitat desitjats han anat acompanyats d’un elevat dinamisme que ens permet afrontar amb tranquil·litat els reptes del futur».